Det värsta jag vet

Om ni klickar på länken till Kaninen Skrutt och följer hans länk kommer ni att få läsa om det absolut vidrigaste jag vet - sex med djur. Kommenterar inte artikeln vidare, ni kan läsa själva. En sak måste jag dock få säga: snälla, sälj inte era djur på Blocket! De flesta djur, främst hundar, i den här verksamheten har köpts på Blocket av människor som i god tro velat ge dem en bra tillvaro på landet. Att kontrollera köparen och platsen tror jag inte alltid räcker och naturligtvis kan de slå till mot seriösa säljare också. Nej, jag tycker inte Blocket känns seriöst, jag har sett hundar till salu för 1500 där och det låter inte seriöst i mina öron. Visst finns det de som seriöst lägger upp sina djur där och det finns de som kommit till oerhört goda hem, men jag blev chockad när jag läste i denna artikel att majoriteten av de inköpta djuren kommer från Blocket. 

Jag vill uppmana alla att göra vad de kan för att vi återigen ska få en lag som förbjuder tidelag. Förr var det ett brott förenat med dödsstraff och jag är öppen för att införa samma straffsats igen. Att acceptera sådana handlingar är pinsamt, tycker jag. Sverige har på många områden velat vara föregångare och en god förebild men tydligen är djuren inte värda så mycket i rättsväsendet. Varför förbjöds inte detta vidriga brott i samband med att den nya djurskyddslagen trädde i kraft?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0