Gunnar Karlsson av Bengt Skördeman

En speciell bok som jag fick fatt i lite av en slump på biblioteket. Lånade den mest för att den har samma titel som min far. Den handlar om Gunnar Karlsson som bor uppåt till, han är förtidspensionär efter att ha slitit ut ryggen i skogen, 57 år och har egentligen ingen annan än hon som sitter i kassan i affären, ibland byter de några ord. I yngre dagar träffade han en kvinna som sedan försvann när hon träffade en snubbe som sålde symaskiner. Det låter inte särskilt spännande eller fascinerande och boken är egentligen inte det heller, ändå tycker jag om den. Oftast vill jag ha de lite enklare böckerna som beskriver människors vardagsliv och det är inte alltid så spännande. Jag förvånas fortfarande över att karaktärerna aldrig går på toaletten, har ni någonsin läst en bok vars personer faktiskt avbryter mitt i handlingen för att sätta sig och bajsa? Underligt, inte sant?! Hur som helst tänker jag läsa mer av Bengt Skördeman. Gunnar Karlsson är lite av en samhällsdebatt och det är alltid spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0