Kaninutställning

I dag har jag, en kompis och hennes mamma varit på kaninutställning i Mantorp. Det var roligt att se en massa olika raser, jag fastande speciellt för Rex. Mindre roligt var att vissa kaniner såg rädda eller sjuka ut. Jag är i och för sig ingen expert så jag hoppas att jag har fel och att uppfödarna känner ansvar för och tar väl hand om sina djur. Sedan tror jag att det för kaniner, med känslig hörsel, kan kännas stressande att sitta blandat hona - hane i pyttesmå burar med en massa folk, nya ljud och dofter omkring. Jag tror inte att jag skulle vilja ställa ut mina kaniner. 

Kommentarer
Postat av: Kaninen Skrutt

Jag hade inte heller velat va med på en utställning, jag brukar varken gilla höga ljud eller stora folksamlingar.

Däremot hade det varit spännande att träffa lite Alaska-kaniner!

2008-12-01 @ 09:17:59
URL: http://kaninenskrutt.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0