Ingen kongruens

Ni minns säkert köttskandalen. Jag hade min förra blogg då och skrev lite om det. Bland annat var jag förvånad över att så få hade insett vad för slags kött som blir det marinerade och att även matbutiker vill gå med vinst. 

Men nu verkar det vara andra regler som gäller. Läste i dagens Extra Östergötland att en butik blivit stämd för att de kastat kött som enligt Livsmedelsverket var för gammalt för att säljas. Anledningen till åtalet är att man anser att det är slöseri att kasta livsmedel och främst kött. Enligt rubriken slaktas tiotusentals djur i onödan. Visst ska man vara sparsam men det ska väl inte gå ut över kvalitén? Om denna butik i stället valt att märka om köttet och sälja det som grillbit, hade de blivit stämda då med eller hade det helt plötsligt varit okej?

Jag uttalar mig inte om vart jag står i frågan, men tycker att det är dags att bestämma sig för vilka regler som ska gälla.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0