Mina mål

Jag vill älska dig utan att klänga mig fast,
uppskatta dig utan att bedöma dig, 
förena mig med dig utan att invadera dig, 
inbjuda dig utan att kräva, 
lämna dig utan skuld, 
kritisera dig utan att förebrå
och hjälpa dig utan att såra dig

Om du behandlar mig likadant, 
då tror jag att vi verkligen kan mötas
och berika varandra
                                      (Virginia Satir, Du-jag-vi)

Den här dikten står i en bok av Skau. Tror den ska handla lite om mötet mellan professionell och klient i socialt arbete men jag tycker det var en fin dikt som kan passa in på vilken relation som helst. Förövrigt kan jag verkligen rekommendera boken! Vi ska ha den på nästa kurs så när jag fick den började jag skumma lite, men kunde inte slita mig! Det är en så bra bok att jag får hjärtklappning, trots att den är en lärobok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0