April! April!

Jodå jag blev också lurad den första april. Mig kan man lura i precis vad som helst...

Det var på praktiken. Jag var med på möte mellan SFI och Flyktingmottagningen. Vi brukar alltid fika lite och då höll SFI-läraren på att hälla ut mjölk som var för gammal. Det var ett sådant där svart mjölkpaket som Arla gjorde för att stödja Eart Hour och jag visste att de skulle göra det, men hade inte sett paketet så jag sa någonting om det som jag inte kommer ihåg vad det var nu. SFI-läraren berättade då att vissa inte hade tyckt om det där svarta paketet för de tyckte inte att det var en passande färg på ett mjölkpaket. Jag tyckte det var löjligt eftersom det bara var för en begränsad tid och i ett gott syfte. 

Då vände hon sig till mig och sa allvarligt:
- Jo, men du vet dom färgade ju mjölken svart också.
Jag blir helt begeistrad och ska precis gå fram till diskbänken för att om möjligt kunna få se en liten droppe av detta under. 
- Nej! April april!

Så var det med den svarta mjölken. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0