Huskurer

Min farfar har tipsat mig om två huskurer som jag vid första bästa tillfälle tänker testa sanningshalten i.

1. Mot vårtor:
Ta en potatis och dela på mitten. I ena halvan sätter du en kniv och lägger det under sängen. Vårtan kommer att försvinna över natten vad jag har förstått.

Detta är ju otroligt spännande! Eftersom folk har gjort såhär måste det ju någon gång ha fungerat. Kan det vara så att potatisen utsöndrar något vårtnedbrytande ämne? Potatismjöl är ju bra för huden så varför inte...

2. Mot förkylning:
Drick varm öl med en skvätt brännvin i. 

Det här tipset tror jag benhårt på. Min farfar hävdar att han var förkyld en gång för länge sedan och drack detta hopkok före sänggåendet. Under natten svettades han ut förkylningen. Han gick upp en gång för att byta pyjamas och nästa dag var han tillbaka på jobbet. Det här låter troligare än potatistricket i mina öron. Att svettas ut ska visst vara bra. Nästa gång jag är förkyld hittar ni mig på Systemet =) 

Kommentarer
Postat av: Snobbenkanins matte Yvonne

Inte bara troligare utan roligare också! Väl värt att pröva!



Snobbenkanin hälsar att han äntligen lyckats svara på utmaningen han fick av dig. Han försökte tänka ut kluriga "kaniniga" svar och det gick väl så där...



Må så gott!

2009-04-13 @ 12:49:00
URL: http://www.martin.babyblogg.se
Postat av: johanna

Hejsan svejsan,



Två tips emot vårtor!

1.) tejpa med silvertejp, eftersom de inte kan andas självdör de då.



2) för att snabba upp, klipp sönder vårtorna med en nagelsax, sen rengör från blod, och sätt på en plåster och silvertejp... De går bort med en gång.

2009-04-15 @ 21:15:07
Postat av: Homooeconomicus

Aha! Johanna, jag har utfört de två första delarna av ditt tips, det vill säga klippa och rengöra, men nästa gång det dyker upp en sådan där rackare ska jag inhandla silvertejp =) För några år sedan hade jag vårtor på händerna och de gick bort efter idogt användande av handsprit, det torkade ut liksom.

2009-04-16 @ 18:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0