Mitt nya liv

I dag har jag kommit fram till att det finns folk som är fulare än jag och att det inte gör något om man inte är brun som en pepparkaka i slutet av april. Det är först senare det kan uppstå ångest över sådant. Därför har jag i dag gått i uppvikta jeans fast jag har ben vita som... tja en albino typ. 

Eftersom jag nu försonats med min kropp har jag bestämt mig för att ta hand om den. Slut med sötsaker och in med grönsaker. Därför känns det extra roligt att berätta detta:

Ikväll ska min kusin komma på besök och jag tänkte bjuda henne på god mat. Lax och klyftpotatis. Sedan tänkte jag mig en god efterrätt så jag gick till Kakboden för att köpa ett par bakelser. Det var stängt, måste ha stängt tidigare idag. Jag står där och funderar vad vi då ska ha till efterrätt och om jag ska gå tillbaka till ICA för att köpa glass. Nej, det orkar jag inte. Då slår det mig att vad var det jag just sa om att börja ett nyttigt liv? Detta är ett tecken. Gå hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0