Sommar!

I dag räknar jag det som att sommaren gjort intrång på allvar i mitt liv. För första gången gick jag utan jacka till bussen när jag åkte hem från praktiken. På eftermiddagen gick jag och köpte en glass. Choklad och lemon curd/maräng i en strut. Mycket gott!

Ni vet min överenskommelse jag gjort med mig själv angående inköp av böcker. Jag tror jag skrivit om den men ifall jag inte har det så går den ut på att jag har för mycket böcker. Jag bestämde därför att om jag ska få köpa en bok måste jag först ha lånat den på biblioteket, läst den och funnit att den är så pass bra att jag vill ha den. Då ska jag i första hand leta efter den begagnat. Det har inte gått som förväntat. Sedan min muntliga överenskommelse med mig själv har jag inhandlat 4 böcker och jag försöker övertala mig själv att jag inte gjort något avtalsbrott.

James Joyce - Odysseus. Denna köpte jag faktiskt begagnat och den är ju en klassiker, jag har hört så mycket om den, jag bara måste ha den. 

Jonas Gardell - Om Jesus. Ja, jag var tvungen. Jag är övertygad om att jag skulle vilja köpa den om jag hade lånat den och jag orkar inte vänta på att någon ska lämna in den på ett antikvariat.

Jens Lapidus - Aldrig fucka upp. Har redan "Snabba cash" och då tycker jag att man för kontinuitetens skull ska ha den andra också.

Linda Skugge- Ett tal till min systers bröllop. Har en bok av henne innan och jag vet inte om jag gillar den eller inte, den heter "Men mest av allt vill jag hångla med nån". Läste hennes blogg sporadiskt och denna bok verkar faktiskt underhållande. Men denna måste helt klart innebära ett avtalsbrott. Har ni förslag på straff?

Kommentarer
Postat av: kalle

Oj, lät som en god glass vart köpte du den`? de var inte gb väl+

2009-04-30 @ 11:28:12
Postat av: Homooeconomicus

Nej, det var inte GB utan kulglass, så SIA tror jag. Så det var en chokladkula och en lemoncurd/maräng-kula.

2009-04-30 @ 18:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0