Hygienisk

Eftersom jag befinner mig på jakt efter manligt sällskap har jag varit tvungen att ta tag lite i min hygien. Ni vet ju om min duschfobi sedan innan, men jag kanske nu ska ta och erkänna att jag faktiskt är allmänt ofräsch, eller snarare, jag gör inte överdrivet mycket för att attrahera det motsatta könet.

Hygienisk åtgärd 1: Jag har köpt en nagelfil. Trodde aldrig att det skulle hända för jag tycker det ser löjligt ut att fila naglarna. Men mina naglar är helt plötsligt så fula att det blivit en helt klart nödvändig åtgärd.

Hygienisk åtgärd 2: Jag har införskaffat en deodorant. Varför vet jag egentligen inte, det var ett impulsköp och det återstår att se om jag kan använda den. Jag har inte använt deo på över ett år och faktiskt svettats mindre av det. Hade värsta klimakterievallningarna förut men nu ingenting. Rätta mig om jag har fel, det kanske är svårare att upptäcka sina egna odörer =) I alla fall har jag upplevt det så. Andra positiva effekter har varit mindre klåda och utslag under armarna. Det fick jag förut när jag rakade mig. Och häromveckan när jag tog på mig deo gjorde det ont och sved, så nu har jag köpt en extra mild. Hoppas den är bättre.

Nog med intimitet. Middagen väntar.

Kommentarer
Postat av: Emma

Håller med om att deo inte är nån höjdare. För mig funkar LdB:s varianter ganska bra, men jag glömmer allt som oftast att använda dem...

Nagelfil däremot är ett måste efter som jag verkligen avskyr taggiga naglar (på mig själv, andra får göra som de vill)!

2009-08-06 @ 22:55:31
URL: http://emmasgarderob.blogg.se/
Postat av: Homooeconomicus

LdB gillar jag också, men den fanns inte. Jag har aldrig behövt nagelfil förut, mina naglar har växt ut i den form jag har klippt dem men nu gör de inte det längre. Och jag har nästan alltid klippta naglar pga att jag har haft sådana jobb där det behövs så då har man inte tänkt på det så mkt...

2009-08-07 @ 12:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0