Omtenta-oskulden

Om två veckor har jag min första omtenta.
Vi fick tillbaka tentan idag men det känns rätt bra ändå. Var helt säker på att jag skulle bli underkänd. Dessutom var jag bara ett halvt poäng från att bli godkänd, så helt körd är jag ju inte.
I dag har vi grupparbetat. Det gick bra och det känns som att vi har en bra struktur inför nästa veckas litteraturseminarium.
Denna termin har det verkligen blivit en enorm höjning av tempot känner jag, om jag jämför med tidigare fyra terminer. Men jag klagar faktiskt inte för jag har länge velat ha högre krav. Det är ju nästan så att jag har skämts när jag har pratat med studenter på andra program och jag har hört hur mycket de har att göra. Dessutom är det trots allt åtta timmars arbete fem dagar i veckan som ska gälla för heltidsstudier. Så har det definitivt inte varit för mig förut. Det enda jag hoppas på nu är att lärarna ska ställa högre krav på oss studenter när vi har seminarium. Till exempel menar jag då att de ska ställa konkreta frågor, jag ska kunna visa att jag är påläst och att jag kan mer än det jag redovisar. Dock känner jag mig optimistisk. Förra kursen fick vi mycket feedback på våra seminarier och det har också varit ovanligt bra och lärorika seminarium den här terminen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0