Alla Hjärtans Dag

I går kväll kom H till mig. Vi har idag lagat kyckling med ris, mycket gott!! Ska snart ner och hämta tvätt nu.

I dag är det visst Alla Hjärtans Dag. Jag har två förhållningssätt till det. Å ena sidan anser jag att det är ett affärsjippo. Affärerna börjar skylta om Alla hjärtans dag redan i januari och det kommer bara mer och mer "kärleksprylar" för varje år. Å andra sidan kan jag tycka att Alla hjärtans dag borde bli en allmän helgdag. Så att man verkligen kunde vara hemma och mysa med varandra. Fast det skulle man ju egentligen vilja göra varje dag =) Alla dagar på året borde vara Alla hjärtans dag! Sedan ändras ju perspektivet beroende på hur man spenderar dagen. Har man någon att uppvakta är det mysigt, annars totalt ointressant. Vad gäller årets Alla hjärtans dag har jag inte blivit uppvaktad och heller inte uppvaktat någon. Men hör och häpna, jag är faktiskt inte bitter över det. Har ändå haft en bra dag. Nu är jag mest sötsugen... Oboy vore gott! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0