Louise

I går tittade jag på Uppdrag Gransknings uppföljning av "Fallet Louise". Första avsnittet sändes april 2007. Då gick jag min sista termin på komvux och samma höst började jag på Socionomprogrammet. Därför är det med nya tankar jag ser uppföljningen och nästa vecka på praktiken ska jag lusläsa LVU. För enligt min mening skulle den lagen ha tillämpats, annars är den väl knappast till någon nytta? Fortfarande blir jag naturligtvis upprörd, ja rent av förtvivlad, av vad som hände flickan. 

En sak reagerade jag dock på och det var att hennes berättelse om hur hon har det idag på något sätt inte lät äkta. Kanske för att det förmodligen var någon annan som var rösten och det kan låta stelt när man ska prata med någon annans språkbruk. Skönt att hon verkar ha fått det bättre nu iaf. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0