Vikten av att vara påläst

I morgon ska jag på studiebesök till ett HVB-hem. Eftersom jag tycker det är viktigt att vara lite påläst om vart man ska googlade jag platsen. 

På deras egen hemsida kan man läsa om typ vilken målgrupp de inriktar sig mot, vilka metoder de använder sig av osv. Men det är egentligen inte det som är det mest intressanta. Allt sådant framgår ju antingen när man är där, man kan fråga någon eller läsa sig till det, alternativt att det inte känns så intressant. Mycket känns som fina ord utan innehåll. Det jag har tittat på är i stället mediaskandaler kring det här boendet och vad länsstyrelsens senaste tillsynsrapport säger. Sådant roar mig. Man ska väl ha tryck- och yttrandefriheten till något?!

Jag kommer verkligen att studera verksamheten med neutral syn i morgon, not. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0