Den långa flykten av Richard Adams

Den här boken kom ut 1972 under namnet Watership Down. Historien börjar i en kaninkoloni där några bestämmer sig för att ge sig av. Läsaren får sedan följa deras strapatsrika färd. Den här boken innehåller ganska mycket naturskildringar och det tråkar lätt ut mig. En sak jag finner roande är att varje kapitel inleds med ett citat från något annat verk. Det är något jag själv använt mig av i begränsad skala, ungefär på samma sätt i alla fall, i mitt skrivande så det är roligt att se när andra gör på samma sätt. Men det enda som gör boken spännande i mina ögon är att den handlar om kaniner. Författaren har hämtat kunskap från R.M. Lockleys "The private life of the rabbit" och på så sätt får man lära sig en del om vildkaniners sätt att leva. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0