Min duschfobi

Jag har insett att det finns en värld utanför täcket. Insåg plötsligt att jag börjar jobba i morgon och att kylskåpet gapar tomt. Har varit ledig sedan förra fredagen och man vänjer sig snabbt. Det känns segt att veta att jag måste gå och lägga mig tidigt och vakna omänskligt tidigt (05.15). Tur att det är ljust på morgonen nu! Jag har därför friskförklarat mig genom att dricka ett glas juice. Har gjort matlådor och ska nu duscha för att sedan gå och handla. 

En sak ni kanske inte visste om mig är att jag HATAR att duscha. Det är det absolut värsta jag vet och om jag fick skulle jag slippa. Inte så att jag är en snuskhummer som aldrig duschar. Nej, jag vill ju känna mig fräsch. Men innan jag ska in i duschen så drar jag på det i det allra längsta. Varför det är så fruktansvärt:

  1. Jag ogillar toaletter. Rör och snusk gör mig lätt illamående. Denna avsky gör att jag känner mig ännu mer äcklig bara av att ställa mig i duschen.
  2. Jag fryser!!!!
  3. Min hud blir torr.
Så det är ett stort steg för mig, men ett litet steg för människan, att upprätthålla min hygien =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0