Dagverksamhet

I dag har jag gjort studiebesök på en dagverksamhet för personer med psykiska funktionshinder. Det var hur roligt som helst! I morse var jag inte alls sugen, trodde det skulle bli segt som bara den. Men jag har målat krukor, spelat yatzy, byggt pussel och ätit kålpudding. Ned andra ord haft en helt fantastisk dag! Och jag har lärt mig någonting nytt. Förr i tiden var den vanligare än vad det är idag att man åt efterrätt. Det beror på att man ska äta någonting sött efter maten för att kroppen ska kunna smälta födan på bästa sätt. Jag blir enormt sötsugen efter maten och det är alltså en helt normal reaktion. Jag ska med gott samvete fortsätta ta en kaka efter maten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0