Det känns bra!

Ni som inte orkar med mitt känslobabbel rekommenderas att läsa något annat inlägg. 

Jag pratade med min före detta i telefonen härom dagen. Det var flera år sedan vi hördes av sist och nu senaste månaderna har vi hörts sporadiskt på MSN och för ett tag sedan ringde vi alltså. Och det känns kul att vi har tagit upp kontakten igen, vi känner ju varandra rätt väl egentligen och det kändes absolut inte som att det var flera år sedan vi pratade utan mest som vanligt.

Bortsett från en viktig sak. Jag är inte längre kär. Ni som känner mig vet hur mycket jag tyckte  om den här killen. Var kär i honom i säkert tre år och hade jättesvårt att verkligen släppa taget. Att inte prata på så länge har säkert varit bra men jag har hela tiden varit övertygad om att han, hur länge det än dröjer, skulle kunna få mig att tappa fattningen totalt. Jag har svårt för att bli kär, men när jag väl blir det så är jag verkligen KÄR och det tar lång tid för mig att komma över. Men jag känner ingenting längre! Det känns så underbart att vi kan snacka som kompisar och jag vet att han aldrig skulle kunna få mig om han skulle vilja för jag vill inte ha honom. Jag skulle aldrig vara otrogen med honom eller vilja ha honom innerst inne. Han skulle få jobba järnet för att få mig på fall igen. Detta känns som en stor lättnad för mig. Jag kan komma över! Trodde det skulle vara omöjligt eller ta längre tid, inte minst då jag reagerade så starkt på att hans mamma lade till mig på Facebook några månader innan den här killen och jag återupptog kontakten. Men jag kanske är mer svag för mödrarna =) Har ju tänkt på honom typ varje dag sedan vi slutade prata. Hur han mår osv. och trott att det innebar att jag inte helt kommit över. Varit rädd för vad som skulle kunna hända. Men det verkar inte vara något sådant, utan bara kompiskänslor och allt känns bra nu när jag vet hur han har det och vart vi har varandra. 

Kommentarer
Postat av: linda

thommy du snackar om antar ja.

roligt att ni pratar med varandra igen. och roligt o höra att du kommer över honom.

hälsa honom från mig...

2009-03-11 @ 19:26:01
URL: http://lindaakaviggo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0