Födelsedagskalas

I går hade jag födelsedagskalas hemma hos mor o syster. Jag kom dit vid kvart i tio för att börja fixa i ordning lite. Fick en shoppingvagn full med mat! Lekte lite med Vitnos innan jag gick och handlade. 

Klockan tolv kom Linda, Carro och Sandra. Det var kul att träffa dem igen och så fick jag jättefina presenter. Av Carro ett presentkort på Guldfynd. Jag blev jätteglad! Det är så sällan jag köper fina saker till mig själv. Sandra och Linda gav mig två muggar och två äggkoppar som jag idag har invigt till frukost. Mycket fina! 

På Lindas blogg (se länk längst ner till vänster på denna sida) kan ni se några av mina bakverk, men tårtan var finare i verkligheten =) eller snarare uppifrån när det inte syns hur misslyckad spritsningen på sidorna blev. 

Pappa kom en sväng omkring två och av honom fick jag pengar, tulpaner och en jättefin vas att ha dem i. Som ni kanske har förstått är tulpaner min favoritblomma för de symboliserar vår för mig. Det är bra att jag fyller i tulpansäsongen!

Kvart över tre kom Farmor och Farfar och de hade också med sig tulpaner och pengar samt en hushållsvåg som jag önskat mig. Av Farfar fick jag öven hans utläsa WWF-tidningar. Det har jag fått jättelänge och det är roligt för det är verkligen intressanta tidningar och så är det jättefina bilder i. 

En timme senare, kvart över fyra, anlände Mormor, mina kusiner, moster, morbror och äldste kusinens pojkvän. Mormor hade också köpt en hushållsvåg men hon ska byta den, så vi får se vad jag får av henne i slutändan. Av äldste kusinen och hennes pojkvän fick jag tre stycken kakburkar i olika storlekar. Morbror, moster och mina andra två kusiner gav mig ett skoställ. Det är det enda som är kvar hos mamma nu. Var helt fullastad på tåget hem igår med shoppingvagn, två kassar och en ryggsäck. Synd att skostället blev kvar, för det var det jag helst av allt skulle velat ha hem. Ska åka och hämta det snarast möjligt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0