Reflekterande team och Tupperwareparty

I går var det innedag. Det är alltid kul att träffa gruppen och få prata av sig lite om alla intryck man får av praktiken samt spännande att höra hur de andra har det. På eftermiddagen hade vi reflekterande team och vi tog upp tre problem. Jag hann både med att vara i det reflekterande teamet, intervjua och vara problembärare. Det var jätteskönt att få dryfta det här bekymret som jag har och jag känner mig stärkt av att de andra i gruppen tyckte som jag och nu kan jag fundera mer aktivt över hur jag ska gå vidare. När jag var intervjuare framkom en väldigt intressant sak, som en annan i gruppen observerade. Det var att jag ofta satt i en liknande position som den jag intervjuade. Jag tänkte på det lite idag när jag hade möte med socialchefen i den kommun jag gör min praktik och det stämmer nog till viss del att två personer som sitter mitt emot varandra omedvetet strävar efter att efterlikna varandras kroppsspråk. Kanske för att lättare kunna sätta sig in i vad den andra säger. Med kaniner är det ju så att om man härmar dem kommer de gärna fram och hälsar.  

Efter skolan uppdaterade jag mitt LiU-kort. Det var på tiden. Sedan gick jag upp till stan och köpte balsam på BodyShop samt en ny tallrik på Cervera. Tur i oturen är ju att de har 50 % rabatt på allting. Sedan åkte jag till mamma och min syster och Vitnos. Det var mysigt att träffa kaninen igen! Även om jag inte vill ha något djur nu så är det ändå lite tomt utan. Kanske blir när jag kommit över Kalle. På kvällen hade min mamma Tupperwareparty och jag passade på att fynda kakmått som gör att man kan göra kakor som ser ut som hjärtan, fjärilar och blommor för bara 40 kronor. Som välkomstgåva fick alla en grön plastsked, I LOVE, har redan en likadan till och de är supersöta! Sedan hade jag tur och vann i lyckodragningen och då valde jag en miniminiburk med lock. Min mamma har sådana och jag har saknat dem för de är så bra att ha till exempel lingonsylt eller dressing i när man har med sig matlåda. Så jag är jättenöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0