Snygg i trafiken

Häromdagen läste jag ett häfte som används på SFI i den kommun jag gör min praktik. Det handlade om lite olika saker, mycket var lärorikt även för mig. Särskilt ett avsnitt om körkort. Där berättade man att för att få ta körkort måste man bland annat se bra. Jag läste fel och tyckte att det stod: 

"För att få ta körkort i Sverige måste man se bra ut."

HAHAHA! Det vore något det! Vem skulle bedöma om man var berättigad eller inte och vem blir egentligen snygg på sitt körkort? Har inte tagit mitt än och det kanske är kört nu då om jag inte kan övertyga körskolläraren om mitt bedårande yttre? I mitt tycke finns det fler fula än snygga i vårt avlånga land, så om jag skulle bestämma skulle det medföra en markant minskning av antalet personer berättigade till körkort och därmed mindre trafik. Förmodligen blir det en vinst för miljön. 


Kommentarer
Postat av: linda

jo, att få ta körkort om man såg bra ut... hmm, som sagt, vem avgör om man ser ut som man "skall"...

men ja hade nog oxå läst samma fel, typiskt mig =)

2009-03-31 @ 22:08:57
URL: http://lindaakaviggo.blogg.se/
Postat av: sofia

men krican då :) för att kunna ta körkort kanske man bör läsa rätt? haha

tack för komplimangen. jag tycker din blogg är jättebra. det är alltid en överraskning vad man ska få läsa om, ecuador, praktik, felläsningar, mkt roligare än att veta vad ngn shoppade eller åt till mat!

ha det!!

2009-03-31 @ 22:21:40
URL: http://reconsidermebaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0