Tvättstugan

Här i huset finns tre tvättpass; 7-11, 11-16 och 16-21. Eftersom jag inte är hemma förrän halv sex måste jag alltså boka det sistnämnda. Det har hittills gått bra att komma sent men idag hade någon snott mina maskiner. Okej, jag har förståelse för detta när det dröjer ett tag innan jag kommer. I vissa tvättstugor är det ju så att man får ta tvättmaskinen om inte den som bokat nyttjat den inom 45 minuter. Jag vet inte hur det är här, men ska ringa och kolla med min hyresvärd i morgon. Bäst att vara på det torra innan man muckar gräl =) Men det står på en lapp (som nu är nedriven vilket känns som mer än ett sammanträffande) att det är absolut förbjudet att ta eller inkräkta på annans tvättid. Det där med att inte inkräkta tolkar jag då som att man inte alls får ta en annans tvättid, inte ens efter 45 minuter. Jag känner mig inkräktad på och jag vill ha rena kläder och inte en överfull tvättkorg. 

Lugnar mina aggressioner med P2. Klassisk musik är fantastiskt för själen. Som balsam för själen och på tal om det hade jag balsamrester kvar i mitt hår efter duschen i morse. Det upptäckte jag på lunchen när jag kliade mig i bakhuvudet. Kändes ofräscht som bara den!



Kommentarer
Postat av: linda

hur var reglerna i er tvättstuga??

här tror jag aldrig att någon skulle snå någons tid, för d finns så gott om tider.

men hur ser ert system ut, skriver ni upp ert namn lr har ni en nyckel som ni sätter upp på er tid?

för vi skriver upp vårt namn, o då kan mna ju skriva upp från vilken tid man tänker vara där.

2009-03-11 @ 15:22:59
URL: http://lindaakaviggo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0