Lyxweekend

Ja, kanske inte ordagrant, men vardagslyx. Småsaker som gör allting mycket härligare.

Fredag åker jag hem en och en halv timme tidigare från praktiken. Bestämmer med H att ses på kvällen. Vi löser lite korsord och kollar på TV. Blir rätt sent innan vi kommer i säng. 

Nästa morgon bjuder han mig på frukost. Bara H kan bjuda på så god frukost. Perfekt kokat ägg, rostad macka med honung och apelsinjuice. It made my day! 

Men var mäkta trött när jag kom hem så efter middagen somnade jag och sov tills pappa ringde och sa att han var i Tranås. Han skulle spela där så jag gick och hälsade en sväng innan jag gick hem och städade. Sedan ringde pappas sambo A och vi möttes utanför Folkets park. Vi får gå in gratis och A bjuder mig på både garderob och fika. Sparade lite slantar med andra ord =) De spelade 20-01 tror jag men vi åkte hem vid 23. Var lite segt för pappa fick inte sjunga något utan bara klinka på basen och det är väl helt okej men inte när man vet att det skulle låta mycket bättre om han sjöng. Eller är jag subjektiv? Nej, jag tror inte det. En kompis till mig brukar säga att pappa är lik Christer Sjögren så då måste väl sångrösten matcha utseendet?! 

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Spelar de dansbandsmusik? Det hade man velat höra!

Vet inte vad det var för fel på Snobben, men han är bra nu i alla fall. Var lite orolig när han gick runt och höll huvudet snett i en hel vecka men han gjorde likadant för nåt år sedan och blev bra då med. Kanske var det öroninflammation.

Hörde nåt om att Vitnos bajsat på tapeten. Hur gick det till? Låter avancerat!

Hälsningar från Snobben och hans matte.

2009-05-12 @ 11:46:30
URL: http://www.snobbenkanin.bloggspace.se
Postat av: Plupp

Min farmor fullkomligt avgudar Christer Sjögren! Mamma tycker att Scotts funkar bättre och pappa säger att han avskyr dansband fastän han har gått en buggkurs.

2009-05-12 @ 13:03:10
URL: http://marsvinsbror.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0