Fars Dag

I dag har jag firat pappa och farfar på fars dag. Först en tur till pappa där vi förmiddagsfikade. Vi åt bullar, kakor och schwarzwaldtårta, en av mina favoriter! Jag tog först en ganska stor bit. När alla ätit klart var nästan halva tårtan kvar ändå men det är ju inget att spara på så då delade pappa och jag på det. Det mättar fint!
Sedan åkte vi till farmor och farfar där vi fick älgkött, potatis och sås. Det är sådan mat som jag gillar. Med hemmagjord gelé och pressgurka och farmors goda sallad till. Till efterrätt fick vi inte den vanliga marängtårtan utan något som hette råmjölkspannkaka. Det smakade sådär. Ätbart med sylt och grädde men inte vansinnigt gott. Men nu har man provat det i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0