Snödrottningen

Jag har utvecklat någon slags radar för snö.
Första snön:
Jag är ute och går och tycker luften känns annorlunda. Skulle inte förvåna mig om snön kommer idag, tänker jag. En stund senare kommer den mycket riktigt och det snöar hela dagen.
Andra snön:
Innan jag åkte till körskolan igår eftermiddag tittade jag på termometern. Kanske blir det snö till kvällen, tänkte jag. Ja, när jag klev av tåget på kvällen snöade det.
Tredje snön:
Åkte tåget hem idag och konstaterade att kanske blir det snö idag igen. Svar: Ja, det snöar!
Igår hade jag körlektion och fick köra en annan bil än den jag brukar. Det kändes ovant men var faktiskt roligt. Jag kan ju inte bara dragläge i vanliga bilen som jag brukar köra utan i den här också! Alltså kan jag det på riktigt! Min största skräck har ju varit att jag lär mig köra i övningsbilen, kör upp i den och klarar uppkörningen för att sedan köpa en egen bil. Tänk då om jag verkligen inte skulle kunna få igång bilen! Typ öva i veckor utan att hitta dragläget. Tänk om jag skulle få lämna tillbaka bilen för att jag inte kunde få igång den. Nu behöver jag inte oroa mig mer. Är tydligen både snödrottning och draglägeskung!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0