Svinvaccinet innehåller svin

Igår läste jag en insändare i Extra Östergötland. Där stod att läsa att vaccinet mot svininfluensan innehåller ägg, bacon, hajlever och kvicksilver. Jag hoppas även att det finns någon form av verksam substans mot själva influensan i sprutan, men det nämndes inte =) Kanske innehåller vaccin sådana här skumma saker men för min del är avståndet mot att ta sprutan nu starkare.
Jag tycker det är principiellt fel att hajar och grisar ska sätta livet till för att vi ska vaccinera oss.
Jag ryser vid tanken på att spruta in kvicksilver i min kropp.
Ägg är godast stekt på en smörgås med mycket smör.

Kommentarer
Postat av: Kalle

Men käre värld. Du tror på en insändare i extra? Källkritk? Bacon innehåller inte vaccinet, däremot ägg eftersom bakterierna odlas där i. Verksamma substansen bygger på influensa bakterier. Det har varit den typen av kvicksilver (mer eller mindre ofarlig) i alla vaccinsprutor du fått i hela ditt liv!

2009-11-06 @ 10:37:27
Postat av: Homooeconomicus

Jag tror på´t =)

2009-11-06 @ 10:50:22
Postat av: kalle

presentera empirin tack.

2009-11-06 @ 22:09:16
Postat av: Homooeconomicus

Hehe, just i den här artikeln fanns det nog inte så mycket empiri. Jag delar min tid mellan empirisk belagda studier och icke-empiriskt tidningsläsande eller något i den stilen =)

2009-11-07 @ 17:10:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0