Billigt är bara för genier

När jag köpte potatismos i helgen blev det Euroshoppers. Billigt och helt okej i smaken också, jag tycker faktiskt de flesta av Euroshoppers grejer är godare än godast =) I alla fall så skulle jag göra potatismos idag och det tog typ flera minuter för mig att fatta instruktionen på baksidan. Det är tydligen skapat för genier. För det första är pulvermåttet angivet i deciliter, inte i hur många påsar. Därför fattar man ju inte, förrän man har mätt separat, hur mycket vatten o mjölk som går åt eftersom man inte vet hur mycket pulver som finns i påsen. Det stod inte heller hur många portioner en påse beräknades räcka till. Enligt mitt utförda experiment räcker en påse till två portioner och en påse är lika med 1,25 deciliter. Bara så ni vet.

Kommentarer
Postat av: linda

för det första så brukar ja inte använda vatten när jag gör pulver mos. tar mjölk istället. blir lite mer fluffigt då på ngåot sätt.

värm det så att d börjar ryka om mjölken.

sen hällar ja bara på pulver samtidigt som ja rör om. jag kör aldrig efter några mått. och när man tycker att moset snart börjar bli lagom tjockt, stanna då, låt d stå en stund, o kolla sen om d behövs mer lr inte. för låter man det stå så drar d ihop sig, så har man i för mkt blir d väldigt tort.

tänkte att du ville ha råd =)

2009-09-30 @ 19:02:28
URL: http://lindaakaviggo.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag köper aldrig Euroshopper av någon anledning. Köper Ica:s Eco grejer om det finns annars blir det oftast "vanliga" Ica-grejer vilket är korkat eftersom Euroshopper också är Icas varumärke fast billigare...

2009-10-02 @ 00:15:02
URL: http://emmasgarderob.blogg.se/
Postat av: Homooeconomicus

Eftersom jag är en mix av snål och miljödiggare blir det lite av varje för min del.



Jag vill inte ha så mkt mjölk i mitt mos. Tar helst bara vatten o sedan en klick smör o lite mjölk. Jo så kan man göra men jag ville ju bli av med hela påsen... Jag vågar inte höfta =)

2009-10-03 @ 08:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0