Tillbaka i skolbänken

Jag sitter och äter lasagne och lyssnar på radion när jag plötsligt rycks tillbaka i tiden. De spelar Sam Cooke med  "Wonderful World". Plötsligt sitter jag i bänken i klassrummet på högstadiet.
Solen skiner i ryggen och jag sneglar på klockan. Vi sjunger till ett gammalt kasettband. Jag minns klassen, tankarna, vår eminenta svensk- och engelsklärare. Jag minns vilka jag var kär i, vilken väg bussen åkte på vägen hem, vilket godis man köpte på rasterna och ja, jag förskönar. Det var inte en så underbar tid som jag vill minnas det som. De där åren var några av de mörkaste i hela mitt liv, men samtidigt, när det var ljust så var det alldeles ofantligt bra och dessa minnen kommer jag fortsätta att vårda hela livet.

Kommentarer
Postat av: linda

du får inte glömma chokladbollarna o elementet =)

2009-09-27 @ 13:22:53
URL: http://lindaakaviggo.blogg.se/
Postat av: sofia

hej, jag saknar inte direkt högstadiet.. :S men vissa stunder kommer man ju ihåg med glädje.



du jag har ny blogg igen, denna tänkte jag satsa lite på och jag länkade dig eftersom jag läser din blogg ganska ofta och gillar den, antar att det är ok?

kram sofia

2009-09-29 @ 10:03:33
URL: http://sofiabm.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0