Lund

Helgen har spenderats med mina fem bästa vänner i Lund. Två av dem bor nu där och det var första gången som vi andra var där och hälsade på. Jag har varit lite förkyld under förra veckan och var det i helgen också. Jag trodde att det bara var allergi för jag kände mig inte hängig men nu har jag feber. Trist. I alla fall så kommer här en liten summering av helgen.
Fredag:
Vi åker från Linköping vid sex på kvällen. Det blev lite struligt med våra tåg för vi skulle egentligen ha åkt Inter City-tåg men de blev inställda så vi fick boka om till X2000, men utan attt betala något extra, plus att det blev mycket bättre tider. Så vi var framme skapligt i Lund på kvällen och åt en jättemysig middag hemma hos E och M. Sedan satt vi bara och myste och småpratade lite innan vi kröp i säng.
Lördag:
E och M väcker oss klockan 8 på morgonen med te och rostat bröd, mums! De har gjort ett hemligt schema till oss. Vi har blivit ombedda att ta med oss morgonrockar men vi vet inte varför. Vi får inte äta frukost för länge och vi ska klä på oss morgonrockar. Det diskuterades ganska flitigt vad det var vi skulle göra, vi hade trott att det var någon temafest på kvällen, men vad kunde det vara på morgonen? Gyttjebad? Iaf så skulle vi ha pyjamas, underkläder och breda trosor (ja de sa så) och morgonrock. Sedan gick vi ut och - kom till en bastu! Så på morgonen blev det bastumys. Därefter kom vi hem och blev ombedda att iklädda morgonrockar åka iväg med buss. E och M följde inte med och vi visste ju typ inte vart vi skulle. Lite roligt var dock att Lund är en sådan studentstad att de flesta är vana vid att folk springer omkring i lite udda utstyrslar, så det var nästan ingen som brydde sig om att vi hade morgonrock. Vi kom till universitetet och där mötte vi E och M. De skulle hjälpa till att sälja tidningar för det var faktiskt temafest Morgon rock på kvällen. Tyvärr fick vi dock inte vara med på den eftersom vi var där som gäster, så vi var på Östgöta Nation i stället på kvällen. I alla fall så sprang vi runt på stan och frös i våra morgonrockar och försökte sälja tidningar, men det gick inte så bra. Vi avslutade med jättegod och billig Falafelrulle innan vi begav oss hem. Där satt vi bara och myste med te och avhandlade diverse viktiga ämnen såsom den etiska aspekten av fosterdiagnostik och att skapa ett andra barn för att rädda livet på sitt första barn. Vet inte hur vi kom in på de ämnena, men det blev så. Framåt kvällen beställde vi mat. De andra åt sushi men jag visste inte om jag skulle tycka om det, dessutom var jag rejält hungrig och ville vara mätt så att jag skulle få en bra fylla. Därför beställde jag strimlad entrecote med ris, pressgurka, lök och någon jättegod sås som inte var så stark. Det var verkligen det absolut godaste jag ätit på länge, slog till och med Falafelrullen. Taxi till Östgöta Nation där vi dansade loss. Klockan två stängde de och då skulle tre av oss leta efter de andra två, men hittade bara en för M hade sprungit bort så vi blev jätteoroliga. Men som tur var sov hon sött i sängen när vi kom hem! Men det blev sent, gick inte och lade oss förrän runt fem.
Söndag:
Jag vaknade klockan åtta och sedan kunde jag inte somna om ordentligt utan låg bara och halvslumrade. Vi åt en sen och lätt frukost hemma och avslutade med bakad potatis på ett fik nära stationen. Vårt tåg gick halv fyra. Kändes konstigt att bara vara fyra igen helt plötsligt. Samtidigt var det skönt att komma hem.
TACK FÖR EN JÄTTEMYSIG HELG!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0