Sjukdag

Jag är förkyld och hostar och har fortfarande lite feber. I dag adderades till detta även mensvärk. Som om detta inte vore nog hade jag en dispyt med liten kissemiss om varför hon inte får leka inne i städskåpet bland en massa rengöringsmedel och kemikalier. Liten kissemiss bestämmer sig för att riva mig ganska djupt i fingret. Det gör inte ont men jag ser till min förvåning att det blev ganska djupt och blödde lite. Så mitt i alltihop fick jag även masa mig iväg till vårdcentralen och ta den där stelkrampssprutan som jag aldrig kommit mig för med att ta. Eller snarare jag har alltid fått skjuta på det för att Vaccinationsmottagningen bara har öppet på tisdagar. Sämst. Tur att man kunde få en liten akutspruta på en helt vanlig torsdag då.
Sedan har jag kommit underfund med, mellan att jag sover och försöker plugga för att det värker inombords när jag tänker på min stackars försummade C-uppsats, att jag dagdrömmer alldeles för mycket. Eller är det egentligen alldeles för mycket? Det är ju roligt att dagdrömma, även om jag blir besviken för att det inte blir sant så har jag ju haft roligt under tiden. Och för att bota min besvikelse kan jag ju då dagdrömma om någonting annat. Helt klart bättre, jag ska fortsätta dagdrömma.

Kommentarer
Postat av: Homooeconomicus

För övrigt kostade 1 styck spruta innehållande vaccin mot stelkramp och difteri 270 kronor. Helt sjukt mycket pengar ju! Jag har sagt åt mina katter att dom ska lösa o bita mig riktigt mycket nu så jag får valuta för pengarna.

2010-04-15 @ 20:50:24
Postat av: Anonym

*klösa

2010-04-15 @ 20:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0