Jag vill bo i en svamp...

I dag var vi med jobbet och plockade svamp. Vi var ute efter kantareller. Jag tror det var det, de var gula i alla fall. Jag äter inte svamp, har aldrig plockat en svamp i hela mitt liv, så jag är ingen expert direkt. Vågade inte lägga något i påsen utan att fråga om det var rätt. Vi var på tre olika ställen. På det första stället hittade vi noll svampar, på det andra stället hittade vi två och på det tredje stället noll. Såg ut som om någon varit där före oss, vildsvin kanske. Vi hittade även en väldigt häftig svamp som vi inte riktigt kan komma på vad det är för en sort, även fast vi tittat i svampboken. Den är brun på utsidan och gul inuti, ganska stor. Ser ut som en tvättsvamp i konsistensen. Inuti är den lite blåaktig, men vi vet inte om den är så naturligt eller om det är att den håller på att mögla. Stark doft har den också. Spännande!
Jag tog mina nya skor till jobbet idag, hade inte en tanke på att vi skulle plocka svamp. Köpte dem i lördags på Din Sko. Vanliga svarta skor som går upp lite över fotknölarna. Fina! Köpte även två par tröjor, ett par lite längre jeansshorts som var nedsatta till 125 kronor (halva reapriset). Har letat efter sådana, men inte velat betala multum för jag vill kunna ha dem på jobbet och då vill jag inte att de ska sitta så tight. Så de här kan jag ju ha nästa sommar i alla fall! Köpte även nytt reningsfilter till katternas drickfontän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0