Kräftskiva

Igår var det kräftskiva hemma hos E1 innan E2 och M åker tillbaka till Lund för att fortsätta plugga. Det var jag, tidigare tre nämnda samt L, A och J. En del bilder finns på Lindas blogg, ska ligga en länk till vänster tror jag. Jag äter inte kräftor men det bjöds på en hel del annat gott. Ost och kex i olika sorter och en jättegod sallad. I den hade vi isbergssallad, tomater, gurka, avocado, nektariner och vindruvor. Kanske var det något mer som jag inte kommer på för stunden.
Nu funderar jag på att plantera om lite ampelliljor innan det är dags för frukost. Har två i samma kruka och den ena vill inte rota sig. Ska se om den trivs bättre om den får sitta ensam. Sedan är det även så att katterna är lite ivriga vad gäller dom där, så den hinner liksom inte riktigt rota sig heller. Men ampelliljor ska tydligen vara bra för katter. Om man har det så äter de bara på dem och inga andra växter (det påståendet kan diskuteras, men de äter i alla fall betydligt mycket mindre på andra växter). Det ska vara nyttigt för dem till och med har jag hört. Jag hade kattgräs förut och det åt de av men det möglade efter bara några dagar.
I eftermiddag ska jag åka med min kollega R till Stubbegården utanför Vadstena och äta kakbuffé! Hoppas det blir lika gott som det låter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0