Vad jag sa och hur det blev...

Jag har kommit underfund med att jag förmodligen kommer bli totalt olämplig som dobermannägare och mor. För om det är något som jag tror att jag är expert på, men i själva verket är totalt värdelös på så är det uppfostran. Innan jag fick mina katter så hade jag en väldigt klar uppfattning över vilka regler som skulle gälla för dem.
1. De skulle inte få vara i sängen. Jag vet inte hur jag tänkte där. Det är ju det mysigaste som finns att ha dem i sängen. Fast det var nog för jag tänkte att de skulle vara ute mer och att det skulle bli skit i sängen då.
2. De skulle inte få mat från tallriken för jag ville inte att de skulle tigga. Eeeh... jaa... från dag ett så har Fluffi praktiskt taget varit i min tallrik så fort jag äter. Hon är van vid att få slicka av tallriken så det får hon göra. Jag har till och med kommit på att det nog är bra för då vet jag vad hon äter, är egentligen skeptisk mot kattmaten på burk. Dessutom är jag noga med vad mina katter äter så då blir det att jag lagar bättre mat och det är ju bra för mig också. Fast jag skäms när jag får gäster och dom tigger som om de aldrig sett mat.
På tal om det har Snuffi vägt sig idag. Hon är halvvägs i sin 20-veckorsdiet. Hon skulle på den tiden gå ner 1 kg men har inte gått ner ett dugg. Dock har hon inte gått upp heller. Så idag har jag fått en boll som man kan stoppa maten i och dom jagar den så kommer det ut lite i taget. Har även fått lite tips på hur jag kan gömma maten på fler sätt. Hoppas de tycker det är skoj!
3. De skulle klösa på klösbräda, punkt slut. Lycka till. De klöser på min soffa och min fåtölj. Ibland på sin gamla klösbräda som snart behöver bytas ut. I början gjorde det inget men nu har det blivit fult och jag gör ett nytt uppfostringsförsök. I dag har Snuffi klöst på den nya klösbrädan lite halvhjärtat för första gången!! På ÖoB denna vecka är det extrapris på en hög kattmöbel eller vad det heter. Är koja, klösbräda och hyllor på för bara 249 kronor. Är sugen på att köpa den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0