Helgen blev ändå bra

Denna helg skulle jag åkt till en kompis som bor utanför Vadstena och de skulle hämta mig på Vadstena station. Sedan skulle vi åka till Omberg och grilla korv. Dessvärre var dom helt insnöade och kollektivtrafiken kändes ytterst instabil så vi valde att skjuta på det hela.
Så vad gjorde jag i stället då? Jag tog det ganska lugnt på dagen, satt mest och slappade vid datorn och passade på att läsa lite till hemtentan. Jag tände även mitt herrparfymsdoftljus, det var som tur var inte sådan lukt som spred sig i lägenheten. Snarare en ganska svag och hemtrevlig doft av bara vanlig vällukt. Sedan försökte jag se en dokumentär om Ola Salo men webb tv:n var så trög att jag inte orkade med. Efter en timme hade den kommit tjugo minuter liksom. Efter det dock, på kvällen, fick jag världens överskottsenergi. Först var jag ute och gick. Sedan, vid halv tio, fick jag för mig att det nog var läge att dra ut spisen och göra rent bakom den. Och när jag ändå var i städartagen så dammande jag och dammsög hela lägenheten samt storstädade toaletten. Somnade skönt en timme senare vill jag lova!
I dag, söndag, har jag tagit en promenad med kollega R. Jag har målat en tavla som jag ska hänga upp tillsammans med en annan i hallen. Hade tänkt baka lite bröd också. Blir det bra lägger jag ut receptet här. Är ledig i morgon också vilket känns superskönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0