Jobbnostalgi

I dag tänkte jag tillbaka på roliga saker när jag jobbade på städfirma, vilket jag gjorde cirka 4 år tror jag. Här är ett par minnesvärda historier:
När L satte igång larmet så vi inte kom in och T och jag hade tänkt skynda oss allt vad vi hade för att vi skulle träffa våra pojkvänner eller vad det nu var. Och när vi var molokna trollade L fram två bananer ur bilens bagagelucka som han försökte muntra upp oss med.
När jag frågade T om skurmaskinen brukade gå så trögt och hon sa att jag skulle testa att starta den.
När jag sa till M att jag kunde städa ett rum för att jag tyckte att det luktade så gott därinne och han svarade att det var ett stjärtundersökningsrum.
Första gången i mitt liv jag besökte Sibylla. Det var när vi städade ett ställe där T och jag tävlade om vem som kunde dammsuga snabbast och förloraren fick ge den andra godis.
När L tog före och efter-kort bakom ett kylskåp och skickade till kylskåpets ägare.
Dagen efter en misslyckad hårfärgning när vi fick vara med på bild i tidningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0