Vet varken ut eller in

Jag har lärt mig att det lönar sig att vara ärlig om sina känslor och tala klarspråk. Men i det här fallet kändes det bara jättejobbigt. Hata att såra någon man tycker om! Vet inte om jag gjorde rätt eller fel, när kommer jag i så fall att märka det och är det för sent då om det visade sig att jag gjorde fel?
Jag borde kanske reda ännu mer i det här, tala ännu mer klarspråk helt enkelt. Orkar jag det, när jag knappt orkar umgås med dig? Jag upptäckte för sent vad du betyder för mig. Önskar bara att vi var på samma nivå vad gäller känslorna för varandra. Ska jag gå vidare, vill jag ens det? Är det lönt att vänta när jag inte ens vet om jag har något att vänta på? Vad är bäst?
En sak står klart: De som säger att det är bättre än att ha älskat och mist än att inte ha älskat alls, de har fel tror jag. Tror inte att jag vill bli kär ännu på länge, men kanske är det precis det jag skulle behöva bli. Men inte så lätt att bli tagen med storm när man är rädd för kärleken. BLÄ!! Ska bli himmelskt att träffa mina goa vänner ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0