Vinter

I dag har det snöat konstant här och ingen sol har kikat fram. Fast jag ångrar lite att jag inte varit ute och gått för när jag gick till tvättstugan kändes det ganska skönt ute, men det är snart mörkt nu så det känns lite sent påtänkt.
Två saker jag tycker om: promenader och att ha pyjamas på mig. Jag kan nu även lägga vinter som en sak jag tycker om eftersom jag då inte behöver ta på mig något normalt för att gå ut. Pyjamasen syns ju inte om man har både jacka och termobyxor på sig! Nyss när jag skulle till tvättstugan så tänkte jag strunta i mössan, eftersom det är så kort bit. Men tanken på att gå ut utan mössa kändes helfel, som att gå ut obeslöjad i Saudiarabien ungefär. Det beror nog på att man haft mössa på sig under så lång period nu, kändes som att jag skulle vara naken utan den. Men om slöjan är till för att dölja ett förföriskt vackert hår (en anledning enligt somliga) så är det nog snarare tvärtom med min mössa. Min frisyr skulle kunna skrämma folk =)

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag använder mössa av precis samma anledning som du! :)

2010-02-26 @ 20:16:42
URL: http://emmasgarderob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0