Må bra

De senaste månaderna har jag inte mått bra. Jag har varit sjuk och det brukar jag inte vara, inte så mycket i alla fall. Har även känt mig orkeslös, som om jag aldrig får sova tillräckligt mycket på morgonen men på kvällen kan jag inte sova. Naturligtvis har jag funderat mycket på vad det kan bero på och trott att det är stress, för allting verkar ju bero på det nu för tiden. Samtidigt är jag egentligen inte den som stressar upp mig över skolarbete.
Så nu har jag funnit förklaringen. Det KAN bero på att jag haft mycket i skolan, men borde bero mer på att jag faktiskt har glömt bort mig själv. I början av förra året bestämde jag att cirka varannan månad ha en dag när jag bara gjorde saker som jag mådde bra av. Det har jag inte haft. Jag har tappat bort vad jag tycker om att göra och på så sätt har jag även tappat min studiemotivation. Igår träffades vi sex tjejer som alltid hänger ihop. E och jag satt kvar på Yngves till åtta och bara pratade. Hon sa då att hon alltid satsar högt, även om hon kanske inte når dit, så satsar hon ändå. Jag har också varit sådan men nu har jag lagt mig på en medelmåttig nivå och på något sätt blivit nöjd med det. Därför har jag blivit slö och tappat min studiemotivation. Jag måste banka in min kunskap så jag behöver studiemotivation, men jag behöver också variera studierna med sådant jag mår bra av.
Så ut med det gamla medelmåttiga och in med nya storsatsningar! I morgon är en ny dag på resten av mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0