Månsifikt

När något rör katterna som är magnifikt, då är det månsifikt. Eftersom katterna i sig är magnifika så är de månsifiker.
Häromdagen stängde jag in Fluffi i min garderob för hon satt och gömde sig i mörkret. Hon sa inte ett knyst, men så började jag leta efter henne och öppnade och då tittade hon bara väldigt förvånat på mig. Så nu är jag extra noga med att kolla var katterna är innan jag åker till jobbet. Vore ju ett trauma att få sitta i ett skåp hela dagen.
Snuffi har hittat en sak till hon äter förutom torrfoder och kalkon. Det är kyckling. Egentligen har hon diet nu och får nog bara äta sitt specialfoder men det äter hon så lite av. Ska ha 50 gram om dagen men äter oftast bara hälften. Dessutom är det så sällan hon gillar någon vanlig mat så jag lät henne få en kycklingbit.
I helgen var min kusin hos mig och hon gjorde en ny leksak till katterna som dom leker flitigt med nu. Det är en mjuk liten boll med ett kvitto lindat runt. Bollen i sig är halvkul. Ihoprullat kvitto är jättekul men jag kan inte kasta iväg dem lika långt som bollen. Därför är det här en perfekt kombination.
Vad ska ni göra på midsommar?
Jag ska först till kompis E på landet för att äta vanlig midsommarmat, det vill säga sill och potatis. Sedan vidare till kompis L för lite femkamp, poolbad och grillning. Ska bli jättehärligt att träffa alla vänner och att få fira midsommar på landet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0