Michael Jackson - still alive or not?

25 juni 2009 - Jag skurar golvet på jobbet med lite klassisk musik i bakgrunden när nyhetsreportern berättar att Michael Jackson avlidit. Min första tanke var ärligt talat att det var en bluff, att han valt att fejka sin död för att kunna leva ett mer undanskymt liv.
Ett år senare tror många fortfarande att det är så om man kollar runt lite. Det finns en hel del spekulationer och klipp m.m. som stödjer denna teori.
Jag vet inte riktigt hur jag tror att det ligger till. Hade jag levt Michael Jacksons liv och inte trivts med att vara så känd hade jag nog kunnat göra något liknande. Men samtidigt, vad är oddsen att ALLA som vet sanningen hållit tyst så pass länge (okej man kan gå långt för pengar och det hade ju den här mannen säkerligen gott om)? Den största frågan jag ställer mig rör dock Michael Jacksons barn. Har han fejkat sin död även för dem i så fall. Då måste han verkligen ha vantrivts med sitt liv för att ta det steget. Stackars människa, så vill jag inte att det ska vara! Eller så vet de om att han lever, om han nu fejkade sin död. Barnen är 12, 11 och 7 år idag. Är inte helt insatt i barns utveckling men om jag går till mig själv i åtminstone sju-årsåldern, så inte skulle jag ha kunnat hålla en sådan hemlighet. Tror inte att jag hade förstått vidden av den. Men vissa kanske är smartare än mig ;)
Efter dessa resonemang lutar min tro nog mot att Michael Jackson faktiskt är död... men de där klippen jag tittade på gör att jag inte är helt övertygad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0