En del citat är inte bra

Jag gillar citat. Har en hel bok full med olika citat. Men det finns ett som jag inte tycker om av den enkla sanningen att det låter helt rimligt men för närvarande vill jag inte att det ska vara så.
Citatet är från en film som jag och Linda såg för ett tag sedan. Jag kommer inte ihåg vad den handlade om, men den handlade om olika relationer. Iaf så säger en kille där till sin tjejkompis som letar efter en kille:
"If a guy wants to see you he makes it happen."

Kontentan: Ingen kille tycks vilja träffa mig. Det går inte heller längre att bortförklara ignorans med att killen är blyg eller gillar tjejer som tar första steget. Inga ursäkter godtages, jag tror benhårt på att det förhåller sig på det vis som citatet anspelar på. Sedan vet jag inte riktigt hur det blev i filmen sedan. För det visade sig att den här killen egentligen var kär i den här tjejen men hade stängt in sina känslor och sedan blev det lyckligt slut. Men när han kom fram till att han ville ha henne så såg han ju till att få det, så då hade han nog rätt ändå. Fast hur blir det då om killen som vill träffa en ihärdigt talar om att det inte är läge för ett förhållande, fast älskar en på fyllan? Blir inte klok på det manliga släktet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0