SMS-halsband

Jag tillhör den lilla skara i Expressens omröstning som inte tycker att SMS-halsband till hundar är en bra idé. Folk har tillräckligt med dålig koll på sina husdjur som det är redan tycker jag. Dessutom, vi vet inte hur djuret påverkas av att ha en strålningskälla så nära halsen. Även om de dagligen lever med den strålning våra levnadsvanor sänder ut så är jag ändå tveksam. Visst, när jag trodde ena katten var bortsprungen hade det varit guld värt att veta vart hon var. Samtidigt är jag rädd att hundpromenad blir att ligga på sofflocket och vänta på att mobilen ska meddela vart hunden är och att det dessvärre ju säkert är de mindre seriösa hundägarna (som redan har dålig pli på sina hundar) som kommer att använda sig av detta, tror jag. Min bestämda åsikt är att om hunden har en benägenhet att springa iväg och inte komma vid inkallning ska den ha koppel på sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0