Vintermys

I går åt jag lunch hemma hos kompis L. Hon bjöd på smördegsinbakad röra som bestod av bacon, fläskfilé, creme fraiche och purjolök (tror jag att det var i alla fall). Till det blev det potatisgratäng och till efterrätt avnjöts kladdkaka med vispgrädde. Var mycket gott, Linda gör alltid så god mat!
Fick ett SMS förut av samma L att Westlifes nya skiva finns på Spotify, så nu sitter jag och lyssnar på den samtidigt som jag gör upp lite tisdagsplaner med A. Fick SMS i går att skivan postats, men kan inte hålla mig. Såhär långt är den fantastisk!
Men det bästa med gårdagen var att L och jag fick komma och hälsa på vår kompis och hennes lilla dotter som föddes den tolfte november. Lilla tösen var så söt! Blev riktigt bebissugen där ;) Hon är så liten, men samtidigt är det svårt att förstå att hon fått plats inne i S:s mage. Roligt att se att hon redan nu gör små miner och har små jollrande konversationer med oss. Kommer bli roligt att få se henne växa upp!
När jag gick från S till stationen trodde jag att jag missat tåget, för det kom ett tåg precis när jag var vid Stångå Hotell eller vad det heter. Men när jag kom fram såg jag att klockan bara var kvart över sex. Det slog mig med lättnad att tågen ju går var tjugonde minut fram till klockan sju, men inte för mig, jag hade fått vänta i två timmar. Så blev glad att jag inte missat.
När jag kom hem snöade det rejält och jag var som en snögubbe när jag kom hem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0