Bernys böcker

Har läst bägge böcker av Berny Pålsson nu, "Vingklippt ängel" och "Känn pulsen slå". De var riktigt bra - jag ville hela tiden läsa vidare för att se hur det går och språket är riktigt bra. Det märks att Berny, precis som hon skriver om, älskar att läsa och skriva egna texter. I bland kan jag bli trött på självbiografiska böcker för att de innehåller en bra historia men är så tråkiga att läsa på grund av ett dåligt språk. Så kändes det inte här. Jag gillar också att böckerna skiljer sig från en del annat jag läst i det att de verkar skildra den hårda sanningen och inte får det hela att verka enkelt. Dock är böckerna riktigt jobbiga att läsa tycker jag på så sätt att det de handlar om är ett tungt ämne. Jag är glad att jag inte läste "Vingklippt ängel" när den först kom, jag ville läsa den då, men av en slump har det inte blivit av förrän nu. Kanske var meningen så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0