Om katternas matvanor

I går trodde jag att jag skulle åka till Pappa och byta däck i dag, men det var visst inte förrän i morgon visade det sig när jag kollade i kalendern. Tur att man har den ;)
Gick upp skapligt, katterna väcker mig trofast lite före sex och kvart över sju kände jag att jag var för pigg för att kunna somna om ordentligt. Så gick upp och gav dem frukost och vi lekte lite. Sedan handlade jag på ICA. Därefter hem och tog ut Fluffi på en promenad. Ner på stan igen för att köpa ToaLätt för det var slut och kattlådan luktade inte så vidare gott. Någon mer som använder ToaLätt? Vi har det till kaninen Vitnos också, det är riktigt bra. Hon har ju så lång päls att vanlig strö fastnar, men inte de här små pelletserna. När jag kom hem fick Snuffi komma ut en sväng.
Till kvällsmat har jag ätit jättegod mat: kycklingfilé, färsk bandpasta, dressing och sallad. Katterna mumsar kyckling. I alla fall så gör Fluffi det, Snuffi brukar vara skeptisk till allt annat än sitt torrfoder. Så här hemma är det bara Fluffi som får blötmat (Whiskas, har funderat på att prova andra märken för att variera smakerna lite) och Snuffi får smaka av min mat om det är något hon gillar, det händer ytterst sällan. Fluffi slickar nästan alltid min tallrik, men är sällan hon verkligen ÄTER. Så idag är jag nöjd med att hon åt kycklingen, är skeptisk mot vad det egentligen är i kattmatsburkarna. Min tanke var att göra egen mat till katterna men de är så kräsna :) Båda får torrfoder också såklart. När de kom åt de Royal Canin men nu har bägge övergått till Hill´s fast olika sorter. Snuffi har sitt bantningsfoder och Fluffi har ett som ska vara särskilt effektivt mot tandsten. På tal om bantning så får egentligen inte Snuffi äta något annat än det. Men ikväll blir hon som sagt bortskämd med lite kyckling. Jag tror det gör mer nytta än skada.

Kommentarer
Postat av: Emma

Man måste få skämma bort sina små ibland! :) Tror dina katter bara blir glada av lite omväxling ibland. Min lilla kille fick smaka på geléhallon för första gången idag, mycket poppis!

2010-10-30 @ 22:48:17
URL: http://emmasgarderob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0