Anticimex 24/7

Vet inte om jag har skrivit det här, men ett tag var jag lite orolig för att mina katter höll till bakom skrivbordet lite för mycket, enligt mitt tycke. Jag ville inte att de skulle leka med sladdar eller dra ner modemet. När jag ett tag senare dammsög där bakom förstod jag vad de hade pysslat med. Där låg två stora spindlar med amputerade ben. Det händer ofta att jag hittar döda små kryp, ibland lemlästade, nu för tiden. Vet inte om de blivit fler eller om det bara är att de typ haft min lägenhet som någon slags genomfartsled till något annat ställe, men nu kommer de inte dit för de hinner bli mördade innan.
Två dagar i rad har jag haft en tvestjärt krypande på golvet. Det är höjden av vidrighet, jag hatar dem! Men månsarna varnar mig så att jag hinner mörda dem i tid! De vågar inte ta dem själva, vet inte om det beror på att de har taggar där bak.
I dag kröp en spindel i köket.
- Titta Fluffi, en spindel. Kom får du se!
Fluffi slickar vant till på spindeln så att den hamnar på rygg.
Snuffi anländer. Katterna äter halva spindeln var. Men kassler duger inte.

Kommentarer
Postat av: Emma

Djur (alltså självvalda husdjur) är allt bra att ha! :)

2010-09-17 @ 22:18:09
URL: http://emmasgarderob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0