Att få en ambulans

Jag har tills nu levt i en illusion om att en ambulans alltid står och väntar på mig den dag jag skulle känna mig lite krasslig. Men så är det uppenbarligen inte. Först ska man tampas med SOS Alarm. Jag bor ganska nära Räddningstjänsten så jag kanske helt enkelt får ta och knata dit och ringa på när jag känner att det behövs, men då kanske de säger jaha men tog du dig hit är du nog inte så dålig, gå du hem igen.
Nej, men ärligt talat, den här killen som dog, det är ju fruktansvärt! Okej att folk dör i väntan på ambulans, det kan ju förekomma även om det naturligtvis inte är skojigt. Men att ligga och dö i telefonen innan det ens är påtänkt att skicka en ambulans, det är helt enkelt inte acceptabelt!
Jag blir lite rädd nu att man själv eller någon man känner ska råka ut för nåt sånt... Jag som mest oroar mig annars för hur jag ska göra om månsarna blir sjuka när det inte är öppet hos veterinären och/eller bilen inte startar. Nu detta också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0